სილაბუსი

სასწავლო საგნის დასახელება -სახვითი და გამოყენებითი  ხელოვნება.
ხელოვნების მასწავლებელი : დ. ჯავახიშვილი
სასწავლო საგნის სტატუსი - მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით                                                                              გათვალისწინებული საგანი.
სასწავლო კურსის სწავლების ხანგრძლივობა - ორი სემესტრი.
ზოგადი აღწერა : - ხელოვნების შესწავლა საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს, საფუძველი                                 ჩაუყაროს არა მარტო მოსწავლის ესთეთიკურ აღზრდას, არამედ იმ
                                უნარ-ჩვევების განვითარებას, რომელიც აუცილებელია ამ ასაკის
                                 ბავშვებისათვის. მაგ: „ხელის მოტორიკა, მეტყველება, საკუთარი აზრის  
                                გამოხატვა, ანალიზის შეფასების უნარი და ა.შ. აქედან გამომდინარე
                                 ხელოვნების სწავლება ხელს შეუწყობს მოსწავლეს შეძლოს არა მარტო
                                 ხატვა, ძერწვა, აპლიკაციის გაკეთება, აგრეთვე ხელოვნების ნიმუშების
                                და საკუთარ ნამუშევრებზე თავის შთაბეჭდილებების გადმოცემა,
                                 წარმოქმნილი პრობლემების გადაწყვეტა.
დაწყებითი საფეხური : ( I – VI კლ) - დაწყებით კლასებში ხელოვნების სწავლება ძირითადად ბავშვის ემოციური და გონებრივი სფეროს, შრომითი და  საკომუნიკაციო უნარების განვითარებას ემსახურება.
                                                           უნარ-ჩვევები :
·         შემოქმედებითი აზროვნებისა და გაგების უნარის განვითარება.
·         ემოციური სფეროს განვითარება.
·         წარმოსახვის,გემოვნებისა და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.
·         ხედვის, სივრცითი წარმოდგენის, დაკვირვების უნარის, მხედველობითი მეხსიერების და ხელის მოტორიკის განვითარება.
·         შრომითი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბების ჩამოყალიბება.
·         საკომუნიკაციო უნარების განვითარება.
·         სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში პრაქტიკული უნარ-ჩვევების შეძენა.


საბაზო საფეხური- (VII –VIII – IX კლ) –  პრაქტიკული უნარ-ჩვევების და იდეების გამოხატვა   ხელოვნებაში. ამ მიმართულების ფარგლებში მოსწავლეები იძენენ  პრაქტიკულ უნარ-ჩვევებს, ეცნობიან და ეუფლებიან სახვითი და
გამოყენებითი ხელოვნების ელემენტებს, პრინციპებს, გამომსახველობით
ხერხებს, სხვადასხვა ტექნიკას, მასალას, იარაღსა და პროცედურებს.
მოსწავლეები ავვითარებენ სხვადასხვა მოტივის ზეგავლენით წარმოშობილი  იდეებისა და ჩანაფიქრის ხორცშესხმის უნარს, რისთვისაც იყენებენ  
 წარმოსახვას, ემოციებს, დაკვირვების უნარს, მასალისადმი შემოქმედებით
 მიდგომასა და სწავლის პროცესში მიღებულ ცოდნას.

  
                                           მიზანები და ამოცანები
საგნის სწავლების მიზანი : -ხელოვნების სწავლების მიზანია მოსწავლეს განუვითარდეს
კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითი აზროვნება,სამოქალაქო ცნობიერება, კომუნიკაციის უნარი,კვლევა-ძიების უნარი,თვითშეფასებისა და საკუთარი სასწავლო საქმიანობის წარმართვისუნარი.
საგნის სწავლების ამოცანები : -მოსწავლეებს უყვარდეთ ხელოვნება, შეძლონ მხატვრული  ნაწარმოების შეფასება, გამოუმუშავდეთ პრაქტიკული უნარ-
ჩვევები და ჩამოუყალიბდეთ შემოქმედებითი ხედვა.
სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტები და პრინციპები : - ხაზი (წვრილი, სქელი,  კონტური, ტეხილი, წყვეტილი, ტალღოვანი), ფერი (ძირითადი,შედგენილი, ცივი, თბილი, ინტენსიური, ნახევარტონი, კონტრასტული) ფორმა, შუქ-ჩრდილი, ფაქტურა, მოცულობა, მთლიანობა, პროპორციები, სივრცე, ხედვის წერტილი, სიმეტრია, რიტმი, წონასწორობა, კონტრასტი, დინამიკა, განწყობილების გადმოცემა ხაზის, ფერის სხვადასხვა მონასმისსაშუალებით.
 მასალა და იარაღი : -ტუში, ფანქარი,პასტელი, გუაში,აკვარელი,ტემპრა,
 ნახშირი, მუყაო, თიხა, ქსოვილი, ძაფი, თოკი, მავთული, ლითონი.
 ტექნიკა, პროცედურა, პროცესი, ტექნოლოგიები : - ფერწერის, გრაფიკის,
 სხვადასხვა ტექნიკა, ანაბეჭდი, ძერწვა, აპლიკაცია, ქაღალდის პლასტიკა,
 კოლაჯი,კონსტრუქცია, კომპიუტერული ტექნოლოგიები, ამოკაწვრა, ლეწვა,
 გრეხვა, დაწვნა, ქარგვა, ქსოვა, კერვა.

                                             რესურსები
                    
მოსწავლის სახელმძღვანელო : - ანა კლდიაშვილი, ნანა კუნჭულია, მაია მეხაშიშვილი,
                                                           ნინო ციციშვილი.
მასწავლებლის სახელმძღვანელო : -ნანა კუნჭულია, მაია მეხაშიშვილი, ნინო მიქაბერიძე.
დამხმარე ლიტერატურა : - მხატვრობა.
ინტერნეტი
        

                          
 კალენდარული გეგმა VI კლასი

        თემის დასახელება
 სთ
თარიღი
1
ბედნიერ მოგზაურობას გისურვებთ
    1

2
ამსტერდამი


3
ჰოლანდიური პეიზაჟი


4
ჰოლანდიური მხატვრობა


5
ქალაქის ანარეკლი წყალში


6
ქალაქის გებიზი და დევიზი


7
მადრიდი


8
მადრიდი -ფეხბურთის ქალაქი


9
ქუჩის აბრა


10
პარკი გუელი


11
საუცნებო პარკი


12
ათენი


13
ფლუგერი


14
ბერძნული ლარნაკები


15
მოვვხატოთ ჭურჭელი


16
მოსაწვევი


17
შემაჯამებელი გაკვეთილი


18
სტამბული


19
დასურათებულლი ისტორიული ფაქტი


20
ქქრისტიანული და მსლუმანური სტამბული


21
ორნამენტი


22
ნისიანი ალბიონის დედაქალაქი


23
როგორ იხატება წვიმა
თემის დასახელება
სთ
თარიღი
24
ინგლისური წიგნის გრაფიკა


25
ნახატებიანი წიგნი


26
დიდი ქალაქის ეზოები


27
ოცნების სახლის ფანჯარა


28
საახალწლო ნაძვის ხე


29
მცხეთა


30
საქათველოს ციხე - სიმაგრეები


31
ქართული ხელოვნება


32
ქართული ჩუქურთმები


33
ქართული მხატვრობა


34
შემაჯამებელი გაკვეთილი


35
პარიზი


36
წერტილებით ხატვა


37
სივრცე სიბრტყეზე


38
მაღალი მოდის დედაქალაქი


39
ახალი ხელოვნების დედაქალაქი


40
ქაირო


41
ეგვიპტური სუვენირი


42
ჯადოსნური ხალიჩა


43
ძველი ეგვიპტის ხელოვნება


44
პორტრეტი


45
ჩემი ახლობლის პორტრეტი


46
რომი


47
ნატურმორტი
    თემის დასახელება
სთ
თარიღი
48
რენესანსის მხატვრობა


49
ორიგინალური საჩუქარი


50
შემაჯამებელი გაკვეთილი


51
ცათამბჯენის ქალაქი


52
თანამედროვე ხელოვნება


53
აბსტრაქციონისტები


54
ზამთარი ნიო-იორკში


55
ბერლინი


56
ბერლინის კედელი


57
ექსპრესიონისტები


58
ზოოპარკი


59
ჩრდილოეთის დედაქალაქი


60
შავი ტუში


61
ფერადი ტუში


62
ქაღალდი


63
შემაჯამებელი გაკვეთილი
1

64
პროექტი „ქართული ხუროთმოძღვრება“
4

65
პროექტი „ თბილისი და ფიროსმანი“
3





                         კალენდარული გეგმა VII კლასი


თემის დასახელება
 სთ
თარიღი
1
უძველესი ადამიანის ნახატები


2
შუამდინარეთის ხელოვნება


3
პირამიდები


4
თუთმოსის სახელოსნო


5
ძველბერძნული არქიტექტურა


6
ბერძნული ქანდაკება და იდეალური ადამიანები


7
რომის ხელოვნება


8
რომაული ქალაქები


9
ნაგებობა და მისი ფნქცია


10
ვხატავთ ცხოველებს


11
აღადგინე ქალაქი


12
ეგვიპტური ანბანი


13
ეგვიპტური სათამაშო


14
სარკე


15
მოგზაურობა წარსულში


16
მოცეკვავე კაცუნები


17
ძველბერძნული მედალი


18
სკოლის ეზო


19
აღადგინე ქალაქი


20
კოლოსიუმი


21
გააცოცხლე ეპოქა(ეგვიპტე)              შემაჯამებელი სამუშაო


22
გააცოცხლე ეპოქა(საბერძნეთი)              შემაჯამებელი სამუშაო



თემის დასახელება
სთ
თარიღი
23
ჩინეთისა და იაპონიის ხელოვნება


24
შუასაუკუნეების ქრისტიანული ხელოვნება


25
მშენებლები შუა საკუნეებში


26
ციხესიმაგრეები და გალავნები


27
შემოდგომის ხე


28
ძეგლის სილუეტი


29
ასომთავრული დამწერლობა


30
ჩემი ციხე - სიმაგრე


31
შემაჯამებელი გაკვეთილი


32
რა არის რენესანსი


33
ცხენოსანი ქანდაკეა


34
რენესანსის ეპოქის მოდა


35
ავტოპორტრეტი


36
სივრცის გადმოცემის ხელოვნება


37
ბაროკო


38
მნიშვნელოვანი დეტალები


39
მოქანდაკის შემოქმედება


40
მცირე პლასტიკა


41
მოხატული ქსოვილი


42
ფოტოავტოპორტრეტი


43
სივრცე ჩვენ ნამუშევარში


44
ფორმა და ჩრდილი


45
გააცოცხლე ეპოქა                                       შემაჯამებელი გაკვეთიი


46
ემოცია, შთაბეჭდილება, განწყობილება



თემის დასახელება
სთ
თარიღი
47
როდენი


48
თანამედროვე არქიტექტურა


49
მინის არქიტექტურა


50
ანრი მატისი - დიდი ბავშვი


51
ფუტრიზმი -მომავლის ხელოვნება


52
პიკასო


53
დეკორატიულ -გამოყნებითი ხელოვნება


54
აბსტრაქტული მხტვრობა


55
ძველი და ახალი ქალაქი


56
მუზეუმები


57
ქართული მხატვრობა


58
ხელოვნების ნიმუშები -შთაგონების წყარო


59
ვხატავთ საკლასო ოთახს


60
დეკუპაჟი


61
გრაფიკული ნამუშევარი


62
მოხატული თეფშები


63
აბსტრაქტული ნამუშევარი


64
რეკლამა


65
ლოგო - საფირმო ნიშანი


66
ჩარჩო გრაფიკული ნამუშევრებისათვის


67
ჩანაფიქრი და მასალა


68
შემაჯამებელი გაკვეთილი


69
პროექტი „შეხვედრა ხელოვანთან“


70
პროექტი „ქართული კულტურის ძეგლები“



თემის დასახელება
სთ
თარიღი
71
პროექტი „ ძველი და ახლი თბილისი“


72
პროექტი „თეატრი“




კალენდარული გეგმა IX კლასი



     თემის დასახელება
 სთ
თარიღი
1
როგორ შეისწავლიან სიძველეებს


2
უძველესი საცხოვრებელი საქართველოში


3
წრიული ფორმის საცხოვრებელი


4
უძველესი ქალაქები


5
დიდი ყორღანის ეპოქა


6
რა ვიცით ქართული ხელოვნების შესახებ


7
მე რომ არქეოლოგი ვიყო


8
რეკონსტრუქცია


9
ორნამენტი


10
შემაჯამებელი გაკვეთილი


11
ძველი საბერძნეთის ხელოვნება


12
ულტურული ურთიერთობები


13
კოლხური საცხოვრებელი, სამარხი და სამლოცველო


14
ოქრომრავალი კოლხეთი


15
იბერიის ხელოვნება


16
ძველი რომის ხელოვნება


17
ვაცოცხლებთ ნივთს


18
სტიმფალის ტიპის ფრინველები


19
სტიმფალის ტბის ფრინველები


20
უძველესი ქართული იარაღი


21
რაზე მოგვითხრობენ მონეტები


22
ძველი ქართველური ტომები


23
რომი და რომაელები
          თემის დასახელება
სთ
თარიღი
24
შემაჯამებელი სამუშაო


25
კატაკომბების ხელოვნება


26
ბიზანტიური  არქიტექტურა


27
შუა საუკუნეების ქართული არქიტექტურა


28
შუა საუკუნეების  დასავლეთ ევროპის არქიტექტურა


29
ხელოვნებათა სინთეზი


30
როგორ ამკობდნენ ქრისტიანულ ტაძარს


31
როგორ ასურათებენ  სახარებას


32
ქართული სავანეების საზღვარგარეთ


33
აღმოსავლური ხელოვნება


34
ყველაფერი ძეგლის შესახებ


35
მოგზაურობა ძველ სამყაროში


36
აღმოსავლური ზღაპრის ილუსრაცია


37
შემაჯამებელი გაკვეთილი


38
აღორძინების ხანა


39
მაღალი რენესანსის ხელოვნება


40
უნივერსალური ადამიანი


41
ისტორიული ეპოქა და ნამიშევარი


42
ბაროკო


43
ისტორიული ქალაქის არქიტექტურული პეიზაჟი


44
პლაკატი


45
შემაჯამებელი გაკვეთილი


46
შთაბეჭდილების ხელოვნება


47
გეომეტრიული ფორმები ხელოვნებაში -ექსპრესიონიზმი
თემის დასახელება
სთ
თარიღი
48
მძაფრი ემოციები ხელოვნებაში - ექსპრესიონიზმი


49
რეალობის მიღმა -აბსტრაქციონიზმი


50
თანამედროვე ქანდაკება


51
ფერი განწობილების შესაქმნელად


52
აბსურდის ხელოვნება -  სიურეალიზმი


53
აბსტრაქცია


54
ხელოვნება და თამაში


55
ჯადოსნური ფრინველი


56
შემაჯამებელი გაკვეთილი


57
ხალხური ხელოვნება


58
კომპიუტერული ტექნოგიები



No comments:

Post a Comment